
En temes de ciberseguretat, hi ha una regla clau: si et sembla rar... és que no som nosaltres.
Pren nota dels recursos més utilitzats i aprèn a detectar ràpidament un frau

Canals més utilitzats
Los Els TOP 4 són correu electrònic, SMS, WhatsApp i trucada telefònica. Així que para atenció a qui t'envia un correu electrònic o des de quin número es posen en contacte amb tu.

Missatges d'urgència
Res no corre tanta pressa. Els ciberdelinqüents volen posar-te pressió perquè no tinguis temps de pensar gaire. Et diran que ha sorgit un problema urgentíssim, que accedeixis a un enllaç per solucionar-ho... I que si no fas el que et diuen, els teus comptes es blocaran o hi perdràs l'accés. No en facis cas!

Dades personals
No donis les teves dades personals, claus, ni data de caducitat de la teva targeta... Si nosaltres necessitem les teves dades per a alguna cosa, te les demanarem després d'un procés d'identificació previ i a través d'altres vies.

Faltes d'ortografia
Paraules en un altre idioma, caràcters estranys, faltes d'ortografia... Són petits detalls que poden indicar-te que no som nosaltres.

Fenòmens estranys
Un premi que no esperaves o una paga d'algun organisme oficial caigut del cel? Ho sentim, però si sembla massa bo... és un frau. No donis dades per acceptar un Bizum! I si, per exemple, tens problemes amb la teva targeta SIM o et quedes sense línia telefònica, posa't en contacte amb la teva companyia per veure què està passant.

Precaució i defensa
Tres darrers consells: has de tenir un antivirus actualitzat en els teus dispositius, no accedeixis a la teva banca en línia a través de wifis obertes i no comparteixis les teves contrasenyes ni claus de signatura.
En resum, sempre que hi hagi un detall que et faci sospitar és millor que et posis en contacte amb nosaltres abans de fer cap moviment.