Què és el servei de Trasllat de Comptes de Pagament?
El Trasllat de Comptes és un servei, només per a clients particulars, que permet traslladar els serveis més habituals d'un compte obert en una entitat bancària d'Espanya, a un altre compte d'una altra entitat diferent, d'una forma fàcil i transparent.
Aquest servei està regulat pel RD Llei 19/2017 de 24 de novembre sobre "Trasllat de Comptes de Pagament" i desenvolupat per l'Ordre Ministerial ECE/228/2019, de 28 de febrer del Ministeri d'Economia i Empresa sobre comptes de pagament bàsiques, procediment de comptes de pagament i requisits dels llocs web de comparació.
Quin tipus de serveis puc traslladar?
Els serveis que es poden traslladar d'un compte a una altra, són:
- rebuts domiciliats: podràs sol·licitar el canvi de domiciliació de rebuts d'un compte a una altra.
- ordres de transferència permanents: també podràs canviar aquelles transferències que tinguis ordenades de manera permanent, durant un període de temps, com per exemple la del pagament del lloguer, el pagament de la comunitat de veïns, les extraescolars dels teus fills…
- ordres de pagament domiciliades: també podràs informar els teus pagadors del teu nou número de compte on vols rebre els ingressos.
També permet sol·licitar la cancel·lació del compte en l'altra entitat, sempre que no hi hagi impediment perquè tinguis altres productes bancaris contractats associats a aquesta.
Per a això es realitzarà prèviament un trasllat del saldo disponible al compte que tinguis amb nosaltres.
Tot això sense cap cost, tret que el compte en l'altra entitat tingui una antiguitat inferior a 12 mesos, per la qual cosa l'altra entitat podria traslladar-te una comissió de cancel·lació. Recorda consultar-ho prèviament.
Com és el procés?
Per a poder iniciar la sol·licitud de trasllat, és necessari que siguis clients o t'obris un compte en Caixa Rural i fermes la sol·licitud de trasllat.
Descàrrega el següent formulari, completa la sol·licitud i haurà d'estar signada per tots els titulars del compte.
En el formulario te encontrarás con la siguiente información que deberás cumplimentar:
- IBAN del compte d'origen (de l'altra entitat)
- IBAN del compte de destí (el teu compte de [weg:entitat])
- Selecció dels serveis que vols traslladar a [weg:entitat]
- Data d'execució o trasllat, que no podrà ser inferior a 13 dies hàbils a partir de la data de lliurament de la sol·licitud
- Nom i cognoms, NIF i signatura de tots els titulars del compte.
Pots realitzar la sol·licitud de trasllat del teu compte:
- En oficina: descàrrega, emplena i lliurament el document en la nostra oficina. Els nostres gestors s'encarregaran de tot i t'ajudaran amb el procés.
- En línia: descàrrega el formulari de sol·licitud de trasllat de compte i emplena'l amb les dades requerides. Desa el document en el teu dispositiu i envia'ns-el a: cartera@craragon.es. Un gestor es posarà en contacte amb tu i t'informarà del procés.
Té algun cost?
No, aquest servei de sol·licitud de trasllat de compte és completament gratuït.
Quant triga el procés de trasllat de compte?
En total, el procés pot durar un màxim de 13 dies hàbils entre la data de sol·licitud i l'execució final del trasllat.
És important donar un termini suficient per a fer aquests canvis, ja que alguns emissors triguen més temps a realitzar aquestes gestions. També és important que t'asseguris que totes les ordres de canvi sol·licitades (rebuts, transferències, ingressos, etc.) s'hagin traslladat abans de traspassar el saldo i cancel·lar el compte de l'altra entitat, per a no incórrer en impagament en el cas de no disposar del saldo suficient per a atendre'ls.
Neteja Copia el text